۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

برنامه رادیویی سیار در محله‌های تهران راه افتاد/ به عشق حسین (ع)

برنامه رادیویی سیار در محله‌های تهران راه افتاد/ به عشق حسین (ع)

تهیه کننده ویژه برنامه «به عشق حسین» از آیتم های این برنامه محیطی که ویژه ایام محرم در شبکه رادیویی جوان ساخته شده است، گفت.

عباس پیری تهیه‌کننده برنامه «به عشق حسین (ع)» شبکه رادیویی جوان در مورد این برنامه رادیویی و جزئیات آن به خبرنگار مهر بیان کرد: به مناسبت ایام محرم، مجلس روضه امام حسین (ع) و دیدار با خانواده شهدا، از ساعت ۲۱ از چایخانه‌ها و موکب‌های سطح شهر با هدف دعا برای شفای مریضان، کودکان بیمار و کودکان غزه و فلسطین برپا می‌شود که این رویدادها در قالب یک برنامه محیطی و میدانی در ویژه برنامه «به عشق حسین (ع)» پخش می‌شود.

وی با اشاره به این برنامه که خارج از استودیو تولید می‌شود، اضافه کرد: در این برنامه، در ساعت ۲۲ دعای «امن یجیب …» به صورت دست جمعی خوانده می‌شود و مردم به ترویج دعاهای دسته جمعی و مشترک می‌پردازند. این برنامه شامل بخش‌های مختلفی است که از پخش نان و حلوای نذری به نیت شفای مریضان تا گفت‌وگو با افراد شاخص محل در کنار خانواده‌های شهدا و ترویج روضه‌های کوتاه ایام محرم را در برمی گیرد.

این تهیه کننده رادیویی به پویش به عشق حسین (ع) اشاره کرد و گفت: «به عشق حسین (ع)» یک پویش برای دریافت عکس‌های مردم از خانه‌ها، محله‌ها و بازارها به منظور تبیین پرچم‌های سیاه، مراسم‌ها و روزهای محرم است. مردم دعوت شده‌اند تا عکس‌ها و خاطرات خود را ارسال کرده و در پویش فضای مجازی رادیونمای شبکه رادیویی جوان شرکت کنند و هر روز به بهترین عکس جایزه اهدا می‌شود.

وی افزود: مجری برنامه، قبل از شروع مراسم روضه خوانی توسط مداحان که در برنامه اجرا می‌شود، با آنها به گفت‌وگو می‌پردازد. همچنین مردم را به دعای دسته جمعی دعوت می‌کند که در ساعت ۲۲ به نیت شفای بیماران سرطانی و حمایت از فرزندان مردم عزیز فلسطین صورت می‌گیرد. این مراسم دینی و معنوی در برنامه «به عشق حسین (ع)»، با هدف ایجاد اتحاد و همبستگی در جامعه و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین، برگزار و در قالب برنامه پخش خواهد شد.

پیری درباره نحوه ساخت برنامه زنده «به عشق حسین (ع)» توضیح داد: همانطور که گفته شد این برنامه به صورت محیطی طراحی شده و مجلس روضه خوانی و مداحی اباعبدالله را به صورت زنده برای شنوندگان پخش خواهد کرد. همچنین، ویژه برنامه «به عشق حسین (ع)» در حرکت کاروان رادیو جوان در مسیر خود به هیأت‌ها و تکیه‌هایی سر می‌زند و با افراد و اشخاص آن محله گفت‌وگو می‌کند.

برنامه «به عشق حسین (ع)» کاری از گروه تاریخ و معارف شبکه رادیویی جوان به تهیه کنندگی عباس پیری، با گویندگی ابوالفضل اینانلو و مجید عسگر و با هماهنگی بابک شکری در شب‌های ماه محرم، ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می‌شود.

کد خبر 6159788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha